super crush

Jag har ju som jag nämnt tidigare fått ett nytt intresse sedan ca 1 år tillbaka.
Formel 1. 
Det påstås att jag fått en 40 årskris några år för tidigt. 
Kan lite förstå tanken. 
Jag har aldrig gillat bilar, motorsport och heller inte ens killar I bilar. Haha. 
Så att plötsligt bli galen i formel 1. Ja ni förstår säkert hur min närhet resonerar. 
Jag är inte bara intresserad. Jag är nästan besatt. Det är en riktig super crush. 

Som vanligt är jag fascinerad. 
Hur kan man krocka i 300 blås i timmen med en kraft upp till 50 G och kliva ur bilen oskadad. Det är fascinerande galet. 
Konstruktionen av bilarna, detaljerna och farten.
Förarnas skicklighet. Deras totala orädsla och konkurrensen. Allt fascinerar mig. 
Det är vinna eller försvinna. 20 stycken som får köra formel 1 och många vill dit. 
Hur gamla veteraner (om man är 30 plus) plötsligt får avgå för nya supertalanger. 
Det är intressant  
Netflix var det som fick mig att få upp ögonen för detta. Deras behind the scenes serie drive to survive. 
Fighten mellan  stallen och hur de i princip kan plocka förare från varandra efter prestation. 
Och förarna som många är i grunden kompisar från sina unga år inom gokarten och nu är stenhårda konkurrenter. 

Jag följer allt med fascination. 
Jag har två favorit stall och två favorit förare. 

Säsongen har precis börjat. 
Det ser bra ut än så länge för ena parten..








Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback