en häftig start

Hade en ganska häftig start på dagen. Lite väl häftig för min smak. 
På bussen på väg till frisören imorse så svimmade en kvinna på bussen och dröp i golvet med ansiktet först. Ansiktet helt uppslaget. Alla blev som handlingsförlamade. Fick tag i första hjälpen väskan och jag och  en annan kvinna fick göra det vi kunde med det materialet vi hade. Någon ringde ambulans. Vid min station jag skulle av på skulle ambulansen hämta henne. Jag vet inte hur det gick för jag var tvungen att fortsätta ner till tunnelbanan. Men när jag lämnade så var kvinnan vid medvetande och lugn. Så kändes bra att kunna lämna. 

Väl nere i tunnelbanan hann jag knappt sätta mig ner förrän en man som sitter mitt emot mig säger något till mig. Jag som hade hörlurar kunde endast se att han pratade med mig. Tog bort hörlurarna och frågade vad han sa. 
"Jag vet att jag skulle kunna vara din pappa men jag måste bara säga att du är väldigt fin"

Eh. Vad I hela helvete. Vem öppnar en konversation med en främling så.?Blev helt ställd. Jag skulle bara åka en station så jag hann bli förbannad först när jag klivit av. 
Vilken människa. 

Fick iaf 2 timmar och 20 minuter hos frisören i lugn och ro. Så härligt och avkopplande. 
Och nu är jag ljusare igen. Min naturliga hårfärg och nyklippt. Skönt. 

Började jobba kl 14 så fick stressa hem och fixa lunch till både mig och sjuklingen. Sen skynda till jobbet. Och här sitter jag nu. Med 1 och 40 min kvar på passet. 

Vilken dag. En salig blandning. 



Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback