tuff vecka

Vilken vecka det har varit. I fredags när jag klev av min arbetsvecka så visste jag knappt hur jag skulle orka ta mig hem. Hade nästan lite panik. Var helt in i märgen slut. 
Efter 2 veckor med covid tillbaka till den tuffaste veckan på schemat. Och inte nog med det så blev jag med elev hela veckan och denna vecka. Fått en oerhörd vårdtyngd hos en boende som är väldigt slitsam för överkroppen så axlarna har mått mindre bra. Bråk med sjukgymnasten som går att diskutera om hon ens ska arbeta med människor och så toppade vi veckan med en brand. Kan säga att helgen inte var så effektiv. Gjorde de få måsten jag hade sen var det stillestånd i kontor och kropp. Så vansinnigt trött. Den här veckan har varit lugnare med externa händelser. Men tuff då vi dels har den vårdtyngden som jag skrev om ovan samt ett oväntat plötsligt dödsfall. Sånt är jobbigt. Det är definitivt en av baksidorna med det här jobbet. När de dör. 
Min elev är toppen också. Duktig tjej som är helt rookie på området men hon kommer bli en duktig sköterska. 

Nya tag idag. Dagpass på schemat. 
Ledig imorgon för att sen jobba helg. 




Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback