aldrig ska man sluta att förvånas

Jag har under mina 17 år som boende i Stockholm varit med om en hel del i kollektivtrafiken och på väg till och från den..
Jag har blivit utsatt för flera försök till väskryckning, jag har blivit attackerad av ett tjejgäng, jag har blivit spottad på,, blivit kallad för en hel del grova ord och jag har blivit förföljd av en man hela vägen fram till min port när vi bodde i Sundbyberg från tunnelbanetåget..
Allt detta har varit av yngre personer eller tonåringar. 
Trodde aldrig att jag skulle bli verbalt attackerad av en äldre kvinna.
Men det blev jag idag. Helt oprovocerat när jag var på väg hem från jobbet. Mamma och Nathanael som jag pratade med i telefonen hörde alltihop. 
Kvinnan var i 45-50årsåldern. 
Aldrig ska man sluta att förvånas. 
Den gamla jag hade exploderat. Den nya jag betedde mig som den vuxne person jag är och svarade på ett hyfsat städat sätt. Jag menar något måste man ju markera med att visa att man inte tar skit. 
Hoppas inte att kvinnan har barn. Vilken fin förebild hon skulle vara. Eller inte. 

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback