verkligheten som inte kommit

Inte ens verkligheten tillabaka hemma blev som vi tänkt oss. 
Hann bara vara hemma två dagar så däckade jag totalt i förkylning som några dagar senare skulle visa sig vara öroninflammation och halsfluss. Riktigt dålig med över 40 graders feber. Feberyra som inte var nådig och fruktansvärt ont i halsen och huvudet. Så hann inte ens börja jobba igen förrän det blev sjukskrivning och 7 dagars antibiotikakur. Testade negativt på halsfluss men tydligen så testas bara streptococker A på dessa test men det finns flera streptococker än så. Det var det ingen som sa på Borgholms vårdcentral när vi var där med Nathanael under semestern när han var ritkigt sjuk med exakt samma symtom som jag sedan fick. Så förmodligen hade även han halsfluss då trots negativt test
Min läkare sa att jag defintivt hade halsfluss utan tvekan. Kul. 
Är sjukskriven fortfarande. Inne på sjukdag 10 nu. Hostar halvt ihjäl mig, ont i halsen men inte lika som innan och helt döv på vänster öra. Inte lock alltså utan helt döv. Väldigt obehagligt. 
Sjukskriven veckan ut. Hoppas på att rida ut detta elände så jag kan återgå till rutiner igen. Behöver komma tillbaka till jobbet för att testa på hur det går med axeln. Har återbesök hos kirurgen i höst så måste kunna utvärdera. 
Mycket som rör sig i huvvudet inför hösten. Stora saker. 
Mer om det senare. 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback