Sommaren kom och gick

Det är är så tråkigt varje år att sommaren kommer och passerar så snabbt. 
Det är för kort sommar i Sverige. Det har jag alltid tyckt och kommer alltid att tycka. 
Inte för att sommaren är över, höll på att smälta bort senast idag. Men det är ändå känningar av att hösten står för dörren. Kvällarna börjar bli kalla och mornarna lika så. Det börjar redan gulna i naturen. Torr sommar= tidiga hösttecken. 
Blev sommaren som vi hade tänkt oss? Nej. 
Blev sommaren bra ändå? Ja. 
Förr i tiden innan jag hade lärt mig att hantera mina egna svaga punkter så hade jag stressat sönder över att inget blev som jag hade tänkt och planerat. Lyckligtvis så är jag långt därifrån nu och känner mig nöjd ändå trots att saker inte blev som det var tänkt eller inte blev av alls. 
Hade känt mig lurad på sommaren förut men inte nu. Känner mig tacksam över vad som levererades. 
Hunnit med en hel del trots att vi "bara var på öland" Och trots att "inget gick som planerat".
Det blev mycket go with the flow och dagen som det kommer. Något som planeringsmanikern i mig normalt sett brukar ha svårt för. 
Trots sjukdomar, benbrott och andra små härdsmältor så kom vi ut på andra sidan semestern med gott mod och lämnade ö-livet utan den där klumpen i magen i år. 
Små men ack så naggande goda stunder att leva på under hösten och vinterns ständiga mörker. 
Det är en stor skillnad också som tyvärr påverkat mig negativt det där med att vara tonårsförälder. 
Känner mig inte redo för frigörelsefasen. Allt annat är roligare än mamma och pappa. 
Den har tagit hårt på mig i sommar. Vissa dagar har varit värre än andra. 
Självklart har vi haft roligt också de få gånger han närvarade på aktiviteter.
Mycket badande har det blivit och en hel del umgänge med brorsan och Linnea. Vilket gick rejält bättre än förväntat. Vi har pratat massor i telefonen nu efter semestern där vi kommit till insikt på varsitt håll men ändå kommit fram till samma sak. Bara det är en skön sak i sig.
 
Zoey mitt yngsta syskonbarn har blivit döpt under semestern också. Mellannamn mitt namn. Blev väldigt rörd utav det. Zoey Jenny. Fint dop i kapellet precid vid vattnet i Borgholm. 
Om en månad fyller hon 1 år. Helt galet vad tiden går fort. 
 
Mamma har hunnit fylla 60 år också. Pga flera hinder på vägen så var vi verkligen ute i sista stund med både present och planering av själva firandet. Men vi fick ihop säcken bra till slut. Hon ville inte göra en stor grej utav det  så vi frågade helt enkelt vad hon ville göra. Hon ville gå ut och äta alla tillsammans. Hon valde mellan 3 lokala ställen. Vi valde mellan 2 eftersom hon redan besökt alternativ 3. Det blev alternativ 2. Gångavstånd från stugan, livemusik och god mat. Härlig atmosfär och gudomlig personal. Vi hade varit där förut så vi visste vad vi fick. För mamma, Thomas och brorsan var det premiär. Trevlig kväll. Självklart ordnades det så att sångerskan drog i gång födeledags allsång. Mamma var INTE bekväm med det. Efteråt vände hon sig om och tittade på mig. Det var tydligen inte så svårt för henne att lista ut vem av hennes två barn som kokat ihop den idéen och gjort en plan med sångerskan. Videofilmerna från den allsången är låt säga väldigt roliga. 
Vi andra fortsatte kvällen efter att mamma, Thomas, Nathanael och Eva lämnat och åkt hem. 
Det blev sent men jäkar vad roligt vi hade. avrundade kvällen hos brorsan där tårarna sprutade av skratt efter ett kortspel inte helt skapat för pryda. joking hazard heter det. Kom ihåg var ni hörde det först. 
 
Även mitt mellersta syskonbarn har fyllt år. Han fyller 1 dag efter min mamma . den 13 augusti 
Jamie fyllde 4 år. Firade honom den sista dagen innan hemfärd med tårtkalas och paket. 
Han fick sin efterlängtade flash gubbe och dinosaurier. Nöjd kille och även han stor nu. 
Märks att han är pojke och inne i den där vilda perioden. Han älskar att härja loss med både Marcus och Nathanael. Kelly däremot som är 5.5 var verkligen inne i en faster period nu. Hon var vid min sida hela tiden när vi var tillsammans. Vi fick egen tid på stranden en dag och det var full pott för henne. Jättemysigt hade vi. 
"jag älskar dig faster. Jag älskar flickor" sa hon med ett nöjt ansiktsuttryck. 
Tänk att få vara liten igen och ha en så fin syn på världen som de har i den åldern. 
 
Slänger ihop lite bilder sen från diverse aktiviteter under sommaren som varit alldeles förträfflig trots omständigheterna. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback