konsten att sätta upp en lampa..

Fick en lampa av min bror på semestern. Han jobbar på ett stort nätbaserat inredningsföretag där de har utlottning regelbundet bland personalen. Så jag fick frågan om jag ville ha en lampa han fått via det  
Tackade ja. Tänkte först stugan då den passar in i färgskalan där. Men insåg att den är alldeles för stor för stugan. Då tänkte jag biblioteket/gästrummet hemma. Samma sak insåg jag. Det blev vardagsrummet
Men först var jag tvungen att åka till en lampaffär och sätta i en kontakt. Det ingår inte inte i lampor nuförtiden fick jag förklarat. Nehe ok. Men det var ordnat på ett kick. 
Skulle sedan efter dagens kalas ge mig på att hänga upp denna lampa. Hur svårt kan det vara tänkte jag. Tydligen jättesvårt. 
Det var inte som förr när man hakade upp lampan i en krok, justerade sladdlängden och tryckte på trattkåpan över takuttaget. 
Nej varför behålla något så enkelt. 
Efter 32 försök,, massa skruvande,, justerade och en hel del svordomar så sitter nu lampan uppe. Inte helt perfekt men den sitter där. 
Vad inser jag när jag står där och tittar på den lysande lampan? Jo. Den skulle vara finare i gästrummet ändå. 
Men nu får den hänga där den hänger ett tag innan jag orkar bråka med den igen. 
Så mycket krångel för en lampa. 
På den punkten var det definitivt bättre förr..



Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback