effektivitetens högborg

Spenderat halva dagen framför datorn. 
Hade en hel lista att ta tag i med ärenden. Mestadels mail att skicka. 
Kontakta Nathanaels lärare, han har fått flera nya bland annat i engelska (IGEN!). 
Hade även hel del att ta tag i för egen del också. 
Dragit några "penseldrag" i riktning mot framtiden. 
När jag var klar med allt det planerade så var jag så pass uppe i fart att jag betade av några sådana där saker som man tänker på men aldrig får häcken ur vagnen att göra. 
Effektiv dag. Nu börjar energitappet kännas av efter timmar av fokus. Jag behöver göra mig lite kaffe. 
 
Det är fredag. Trodde det var torsdag. Lite rådvill på dagarna. 
Helgen kommer bli bra tror jag. 
Och till råga på allt så är f1 tillbaka efter 5 veckors sommaruppehåll. 
Är jag pepp på det? Oh yes. 
 
Fortfarande sjuk. Halsen krånglar fortfarande. Hostar halvt ihjäl mig och ännu helt döv på vänster öra. Känningar av ischias. Haft ischias i perioder sedan tonåren. Lika jobbigt varje gång. 
 
Läskigt hur snedvridna ljud blir när man inte hör ordentligt. Nojjade sönder igår när musik började spelas i Nathanaels rum. han var inte hemmma. Visade sig att musiken kom från samma rum jag befann mig i på min vänstra sida och Ns rum var på min högra sida. Marcus förstod nog inte alls min nojja där ett tag. haha. 
Inte lätt att ha sinneshandikapp. 
Jobbigast av allt är att musik inte låter bra. Det skorrar och låter som högtalare kunde låta förr. Typ en spräckt högtalare. Och jag som lyssnar på musik varje dag för mitt välmåendes skull. 
Ge mig min hörsel tillbaka! 
 
mamma ringde idag. Jag hade tappat lite dag och datum här i min sjukstuga. 
De flyttar imorgon. Hon var lite vemodig inför faktumet att det är sista natten i huset de bor i nu. 
De flyttar till östra sidan av ön. Nu bor de på mitten. 
Känner jag henne rätt så kommer det se ut som att de bott där i flera år när vi åker ner till öland om en månad. Precis som förra gången när de flyttade ner till ön. Kan ha ärvt "vill ha allt klart på en gång" hets av henne ja. 
 
kaffe och lapa lite sol står på schemat kommande 30 min. 
 
https://www.youtube.com/watch?v=P3rWbYuTa5E
 
sagt det förut och säger det igen. vilken stjärna. 
älskar att han visar ungdomen att det är ok att vara den man är samt vägrar sätta kategori och etikett på allt från sin musikstil till sin sexuella läggning.
Och i höst kommer hela två långfilmer där han spelar huvudrollerna.
 
Dunkirk var bra så hoppas även på the police man och dont worry darling är lika bra. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback