helgen

Lördagsmorgon. Inte så aktiv fredagskväll igår. Nathanael hade kompisar över så de lade beslag på nedervåningen.
Låg i sängen och lyssnade på musik i lurar och väntade in att bedövningen  skulle släppa.M tittade på film och katten var hyfsat lugn trots att hans nattplats invaderats av tonårspojkar. 
"Hjälp mig" hörde från nedervåningen  flera gånger. Nathanael kommer upp med andan i halsen. "Vi behöver hjälp" 
Jag går ner och det är en spindel. Men snälla. Flera tonårsgrabbar och ingen klarar att ta ut den. Efter lite jaga så fick jag tag i den. Killarna skrek som små flickor. 🤣 kastade ut den vettskrämda spindeln ute på gården. 
Dagens ungdomar....

Idag är han ute och jobbar i sällskap av M.  Kompisen ligger och sover på undervåningen. Där är min tonåring inte riktigt som andra. Han vaknar tidigt medans kompisarna kan sova till 13. 
I eftermiddag ska vi på kalas. Det vi egentligen skulle gått på förra helgen när jag blev sjuk. Har fortfarande hosta men har fått ok att vi kan komma. 

Imorgon ska jag med Anette och hennes kompis Camilla till Vaxholms katthem på marknad. De har öppet hus bland annat där man kommer att få träffa katterna. Jobbigt. Kommer ju vilja stoppa med alla i väskan hem. Jag är lite för blödig för sånt egentligen men ska bli skönt att komma iväg på något. 

Hade en mail konversation med min vän i Norrköping i går kväll. Fick lite att fundera på. 
En av fördelarna med honom, han får mig att tänka till. Antar att jag behöver det. 

Lite kaffe och stretchövningar nu i sällskap av lite Piaf 

Spännade att se om jag svarar på kortisonet. Skulle märka skillnad inom 24 timmar. Hittills ingenting. 




Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback