ett skratt förlänger livet, charken och Dallas

Vilket väder det varit i helgen..underbart.. 
Igår eftermiddag rensades vinden. Stor ånger halvvägs in men så skönt när det var klart. Har rensat massor. 

Fick många skratt när jag hittade mina gamla sagor från lågstadiet och 1000 tals teckningar från olika åldrar. Jag har alltid älskat att rita. Och det märktes i antalet teckningar på vinden. 
Roligast var alla porträtt av familjemedlemmar och teckningar som förklarade min framtid. 
Som 4.5 åring ritade jag mitt drömyrke 
Höll på att skratta ihjäl mig. Ni som verkligen känner mig vet ju hur jag hatar köttdiskar i matbutiker och att jag gärna tittar bort när jag passerar dessa. Så nej, det blev ingen expedit av mig i charken 🤣 
Anar  att jag dock fått idéen från tv serien varuhuset som gick på tv i den åldern..älskade Inga Gill och hennes karaktär Edith och hon jobbade i charken. 

Ja vinden var en nostalgitripp. 
Skolkataloger, Ns bebiskläder, gamla skolarbeten, Ns gamla favoritleksaker, brev, mitt gamla dockskåp, minnessaker från mormor och pappa, gamla uppsatser från gymnasiet m.m 
En salig blandning. Men nu är det rensat och sorterat. Skönt. 

Kort vardagsvecka som kommer..
Öland på onsdag eftermiddag. 
Imorgon utvärdering på prima av Ns medicin. 
På onsdag tandregleringen med N inför tandställning. Däremellan en del saker att hinna med.
Måste köpa present till min nya brorsdotter Zoey också. Tur att det blev en tjej. Så mycket lättare och roligare att handla till flickor. Ni som nångång handlat barnkläder vet vad jag pratar om..

Berättelse "min familj" 7 år gammal 1991

"Min pappa tycker om lakrits och att titta på våra fiskar. Mamma tycker om när Joakim sover och att titta på Dallas" 

Fanns flera olika sådana här berättelser och alla var lika roliga. Fotade av alla och skickade till mina familjemedlemmar. 

Summa summarum. Brorsan var skitjobbig och det finns en anledning till varför jag aldrig glömmer vinjetten till Dallas. 🤣



Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback