REM sömn och sömnlinje

Jag drömmer oftast som mest och mest intensivt precis innan jag vaknar..Det är ett mönster. 

Så här ser ofta min sömnlinje ut. 
Ljuslila= lätt sömn
Blå= djupsömn
Grön=REM sömn (drömsömm) 
Gul= vaken 

Det ser ofta ut så här. Brukar ha fler gula streck än denna dock. 
Detta är alltså nu i natt som var. 
8 h sömn. Somnade tidigt för att vara jag. Trött efter för lite sömn föregående natt och tidigt morgonpass. 
Drömde som bara den sista stunden innan jag vakande. Och det syns ju tydligt på linjen då den är väldigt grön i slutet. 

Om man läser om REM sömn så står det att de flesta som väcks ur den känner sig pigga. Där ingår inte jag. Jag har nästan en bakis känsla när jag vaknar direkt ur en intensiv drömperiod. Seg och lite dimmig..

Om ni drömmer mycket så rekommenderar jag att skriva ner vad ni drömmer i en bok eller i mobilen. Om ni nu är intresserade av sånt.
Jag tycker det är väldigt fascinerande och har skrivit ner sedan tonåren det som varit av vikt. 




Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback