pulshöjare

Det är så skönt att vakna och veta att man inte behöver kliva upp på ett bra tag om man inte vill. Att man har valet. 
Ligga kvar, vicka på tårna, lyssna på grannar som beger sig iväg i gryningen. En skön känsla helt enkelt. 
Ny dag nya tag. Har inga grandiosa planer för dagen. Lite småsaker mestadels och rehabprogram. Har ont men känner mig på bättre humör idag. 

Katten gav oss en rejäl pulshöjare igår kväll. Han var i princip medvetslös och vi fick inte liv I honom på flera minuter. Ringde Anette med panik och medan jag är I telefonen med henne så kvickar han till. Usch det var otäckt. Men han var medvetslös så rullade ögonen på ett läskigt sätt. Nån form av anfall. Sedan mådde han bra och han har varit som vanligt inatt. 
Anette skulle ringa kliniken idag för rådgivning. Det kan vara hans socker som spökar eller något annat. Läskigt var det iallafall. Tog lång tid att få ner pulsen. 

Och apropå pulshöjare så är det ju snart halloween. Inget jag firar direkt men det är den ultimata tiden för skräck. Jag älskar ju att skrämma upp mig själv, vilket alla som känner mig säger att jag absolut inte ska göra. 
Har hela galna men för livet efter skräck från ungdomen både via film och verkligheten.
Vad tycker ni om halloween? Firar? 
Och vilken dräkt är den stora fasan att möta ute en mörk eftermiddag eller ännu värre skulle ringa på dörren för trick or treat? 
Jag vet mitt svar. Men om det senare. 


Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback