genommör och advent

Vilken kväll. Helt genommör. 
Jobbade med ny timmis som aldrig jobbat inom vården. Jippi. 
Har inget emot att vare sig jobba med nya eller lära upp de som kommer utifrån vårdbubblan men det underlättar om de förstår språket och kan på så sätt ta in och lära sig det man lär ut. Men det kan tyvärr inte alla. Och så var fallet idag. Det är väldigt mycket att ensam rodda i en sån arbetssituation. Det går men det är inte optimalt för någon. 
Så glad att jag ska jobba kväll imorgon och inte morgonpass. Helt slut. 

Imorgon jobbar jag med en toppenkille som vi hade som timmis men som fick fast tjänst på våningen under. Kul för honom absolut men trist för oss. Men han hoppar in ibland så imorgon ska han gästspela med mig hos oss. 

Det är A och O att ha kollegor man är trygg med. 

Imorgon ska jag traggla med utomhusbelysningen . Det är det enda som är kvar. Alla fönster är adventspyntade och alla "julgubbar" är framme. Julpynt blir till Lucia. Det är sen gammalt. 
Älskar den här tiden på året. Så mysigt. 

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback