5 år




5 år utan vår skåning Petsson.
Petsson var fd hemlös gatukatt från Malmö. 

Och efter att han blev bekväm med människor så älskade han precis alla som kom på besök. Eller nästan alla. 
Min kompis Martin skulle vara kattvakt sommaren 2014. "Ni kommer få en mysig vecka" sa jag. 
Tjena. Petsson hade legat under sängen och bara kommit fram när det var mat. 

Fattade ingenting först. Sen slog det mig. 
Martin är från Helsingborg och pratar bred skånska. Petsson hade det svårt I Malmö och blev sparkad och illa behandlad där han var oönskad. Han förknippade Martins skånska med sin tid i Malmö. 
Stackars Martin. Han som är snällheten själv förstod inte vad han gjorde för fel. 

Men men. Alla andra älskade Petsson
 Han charmade alla. Och han älskade när det kom folk. Framför allt min mamma och Marcus mormor Britta (som ofta var kattvakt)  Det innebar godsaker och då var man poppis..

Så egen katt på många sätt. Väldigt saknad. 





Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback