OK-stämpel

Idag var jag hos sjukgymnasten. Har gått hos samma hela tiden med axeln och så även nu. Hon var glad över att jag fått operationen. Hon om någon vet hur länge jag väntat och vilka problem jag har haft. Hon var nöjd med framstegen i min rörlighet. Vissa bitar som jag inte klarar men det är ingen fara. Hon tror på att jag kommer kunna nå full rörlighet så småningom. 
Jag ska fortsätta 2 veckor till med träningsprogrammet som jag fick av kirurgen sedan  uppföljningsmöte och eventuellt bygga på med andra övningar i rörlighet. Det är endast fokus på rörlighet första 4-6 veckorna. Sedan kommer styrkerehab. 

Var på närakuten direkt efter. För att kolla min omläggning. Det har svidit och igår hade jag feber. De blev arga på min vårdcentral som har brist på resurser och skickar många av sina patienter till närakuten av den anledningen. Inte första gången man suttit där i timmar för att vårdcentralen haft slut på tider. Förstår att de reagerar och går på knäna. Det är så klart inte personalens fel på vårdcentralen. Det ligger högre upp. Dagens vård i ett nötskal. Resursbrist och långa väntetider. 
Jag fick komma in eftersom  jag hade feber igår. Fick hjälp snabbt. Snabbsänka såg bra ut och omläggningen  som jag hade på hade jag inte behövt ha kvar mer än ett par dagar. Såren såg fina ut men hade hudreaktioner efter tejpen som suttit så länge. Fick endast stripes över stygnen och sedan en "OK-stämpel" som sköterskan sa. 
Jag såg dom där dockorna i tomtens verkstad som de visar på julafton. De som får ok stämpel av tomten.  🤣





Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback