hemåt

Hemgång idag. Regnet vräker ner. Öland och stugan har inte haft full effekt på mig denna gång. Har verkligen inte mått bra fysiskt och inte psykiskt heller. Men det var ändå skönt att vara i stugan och inte behöva klara sig själv hemma de första dagarna om det hade varit vanlig arbetsvecka.
Jag avskyr att vara beroende av hjälp. Behöver hjälp med att få på och av tröja, skära maten och sätta upp håret. Lyckades tvätta håret igår med en hand envis som jag är. 
Imorgon blir det läkarbesök med mina följdåkommor. Medicinen biter inte på det och jag lider verkligen. 
Låsningar i nacke och bröstrygg med smärtor genom örat och upp utanpå tinningen. Gör verkligen ont och ingen av läkemedlen jag fått minskar det  

Igår var vi hos mamma och Thomas för att fira Thomas som fyllt 65 år. Fikade och snackade. Linnéas föräldrar var med också. De var trevliga och väldigt lättsamma att få kontakt med. 
Vi var även på några loppisar som ligger nära stugan. Brukar normalt bara vara jag och Eva som åker på loppisar men nu åkte vi alltihop. 

Som en skylt säger som vi har hemma: livet är alltid bättre när jag är på Öland.
Det stämmer. Men det är faktiskt skönt att komma hem den här gången. 

Vi ses ju i början av juli igen kära stugan. 

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback