vad ska man säga

Det där med distansundervisning. Det är inte  optimalt för alla. Precis som att lektionssalar med 28 elever inte heller är för alla. 
Distans fungerar bra för Nathanael När han får tydliga instruktioner samt förstår uppgiften.
Engelskan idag var katastrof. Nu fick jag se och höra det han och hans kompisar pratat om. Jag blev så paff för jag trodde barnen överdrivit lite. Det hade dom inte. Jag filmade en del av undervisningen (bara läraren i bild) för bevis material att lämna till rektorn. 
Herregud. Både engelska och svenska nivån var en katastrof. Och chatten i lektionsrutan fylldes med barnens kommentatorer om att de inte förstod vad dagens lektion gick ut på och att de inte förstod vad hon ville att de skulle göra. 
Krisläge. Vi pratar kärnämne. Nationella prov. Framtida intagningspoäng. 
Utan min närvaro så hade engelskan inte blivit gjord. Det tog mig 20 min att förstå henne och hitta till rätt uppgift. När vi väl var igång så gick det bra och han blev klar. 

Behöver ta några andetag innan nästa stopp, matematik. 

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback