underbart väder och påsk

Det är 23e mara och vädret är helt  fantastiskt. Sitter ute på framsidan utan jacka och jag fryser inte. 
Så välbehövligt. 
Har riktigt ont idag. Kunde knappt lyfta armarna i förmiddags. 
Lite bättre nu efter diverse övningar. 
Blir så arg när inte kroppen vill som jag vill. 
Idag hade varit en toppendag för trädgårdsfix. Istället blir det påskpynt och nedmontering av ljusslingorna utomhus. 
Jag har verkligen fått lära mig att.släppa på mitt kontrollbehov senaste året. Inte bara i pandemin utan också att jag får mer ont av vissa sysslor och blivit tvungen att delegera ut vissa uppgifter på familjen. Dammsugning är en sån sak. Klarar att dra av exempelvis köket men får väldigt ont av att köra hela
 våningsplanet. Hela huset är en utopi. 
Jag vill helst göra det själv och när jag vill så ja det har varit en prövning men nu har jag anpassat mig hyfsat (åtminstone enligt mig). 

När Nathanael kommer hem från skolan  så vill han dekorera påskrisen och buskarna utanför. 
Vi kommer att vara på Öland i påsk men dekorerar hemma ändå för att det är mysigt och hör till. 
Åker främst till stugan för att byta lite miljö och koppla av. Men också för att fira min brorsdotter som fyller 4 år idag och min styvpappa som fyller 65 i april. Men vi kommer att öppna upp stugan för säsongen och bo där. Vi kommer inte att bo hos dom. 

Jag ser fram emot långa promenader i Rällaskogen. Plantera och göra påskfint på katternas gravplats. Träffa syskonbarnen såklart. Och äta lite påskgodis. 
Men allra mest Ser jag fram emot morgonkaffe på trappen . Det finns inget bättre. 



Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback