söndag och påskäggsfix

En så där lagom söndag. 
Lite groggyseg efter tidsomställningen vilket jag blir varje år. 
Tonåringarna var nyss in och visade sig för första gången  jag och åt lunch. Frukost på en helg vet dom inte vad det är. 
Jag har suttit vid datorn och uträttat ärenden och druckit kaffe. Skissat på min nya trädgård också har jag gjort. Så nu vet jag nästan 100 hur det ska bli. I och med förra årets altanbygge där vi byggde bort stora delar av gräsytan så fick vi nu problem var vi ska gå solduschen i år. Där den brukar stå är det nu trädäckad altan. Vill ha den i så mycket solläge det går. 

Ska åka och kasta lite elände som blivit liggande i uteförrådet. Det är skönt att bli av med massa jox. Ska fika hos Eva sen. Ska köpa nån liten påskgrupp till henne eftersom hon inte följer med ner i år till Öland i påsk..

Beställde lite roliga småsaker till påskäggen nu på morgonen också. Mitt barn tycker inte om godis så han har alltid fått små roliga saker istället i sina påskägg genom åren.när han var liten fick han ofta disney cars bilar eller chuggingtontåg som han samlade på eller roliga pennor eller slime. Gör samma med brorsans barn. De tycker dock om godis men godis lär det bli ändå utöver påskäggen så roligt med något annorlunda. 
Ska visa sen vad jag beställt. 
Tanken är en äggjakt på mammas tomt där de får leta efter småägg att lägga i en korg som sedan påskharen kommer och byter ut till större ägg om det ligger rätt antal småägg i korgen och en morot framför. 

 

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback