frågor och svar del 2

Var bor ni, hur bor ni och hur länge har ni bott där?
Vi bor i Bromsten som är ett område i Spånga i nordvästra Stocholm. Vi bor i parhus på ca 110 kvm. Vi flyttade hit i december 2007 så lite mer än 13 år har vi bott här. 

Vill du ha nya katter?
Nej. Inte i dagsläget. Vi är mer inne på hund än katt. Det är så mysigt med katt men det är väldigt bökigt med det praktiska när man är borta mycket som vi är. 

Har du tatuerat dig?i så fall vad? 
Nej. Inga tatueringar. Än. Dock en på gång. Piercings var mer min grej. Haft flera. 

Är det dyrt att köpa hus där ni bor och är det ett bra område?
Bostäder är allmänt dyrt i inköp just nu. Området är populärt och få flyttar härifrån så det triggar priserna. På vår gata (som är par eller radhus) har husen gått för 4-4.7 senaste året. Området är bra och har varit stabilt länge. Barnvänligt och bra skolor och förskolor. 
Lite bus nere på torget senate året men polisen verkar jobba på det. 

Vad gör du när ingen ser?
Jag pratar med mig själv och jag sjunger. Haha

Träffade du din syster första gången när din pappa dog? 
Svar ja. Jag och min syster har inte träffats under uppväxten trots att vi bott i samma stad. Vi har haft kontakt men inte setts. Första gången vi sågs var 17 dec 2012. Möttes på stationen i Västerås och åkte till kapellet på sjukhuset för att titta på pappa. Det var en konstig dag. 

Skulle du vilja flytta närmare din familj och och också närmre Öland och kunna vara där mer?
Både nej och ja. Jag vill inte flytta närmare av familjeskäl och jag kan tänka mig att flytta närmare i framtiden för att kunna nyttja stugan mer och njuta av min favorit ö. 

Har du något drömresemål och vad för typ av resor gillar du? 
Jag har drömt om Paris sedan barnsben och att ännu inte tagit mig dit men jag ska. Sen har jag egentligen massor av platser som jag skulle vilja se och uppleva. Det kan bli en lång lista. 
Olika vattenfall skulle vara häftigt. Både jag och Nathanael har en fascination  för det. 
Jag gillar resor med upplevelser.. att vara inspärrad på ett all inklusive hotell är inte min grej. Jag gillar sol och bad men vill ha kulturella upplevelser också och fina miljöer. 
Gärna historiska platser eller annorlunda natur. 

Vad är det bästa med ditt jobb?
Kärleken! Både att ge och få. 

Tack för er frågor. Hoppas jag gett vettiga svar. 




Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback