berlinmuren

Drömde i natt att jag var i vad jag tror Afrika. 
Det var en stor eld med trummor och folk som var målade och sjöng. 
Det är halvmörkt och bara elden lyser upp så att man ser. I samlingen ser jag ett leende jag känner igen. Ett leende jag inte skulle missa någonstans. 
Jag sätter mig bredvid. 
Jag tittar på personen som tittar in i elden. 
Vi säger inget. Sång och musik i bakgrunden. 
Ett litet barn kommer och ger oss varsin blomma..just den blomman också. 
Jag synar blomman och inser att det verkligen inte är konstigt att det är min favoritblomma. 
Musikens fokus avtar när personen plötsligt säger
"du är på rätt väg,det vet du. Lyssna på ditt hjärta och vad det säger dig så når du dit. Och söt är du när du är så tjurskallig men det bromsar dig och grumlar din sikt. Så snälla sluta ogga och tänk på Berlinmuren" 

Kan folk sluta vara så luddiga i mina drömmar. Även min pappa har sagt saker i mina drömmar som gett mig huvudbry. Exempelvis "glöm inte projektet,det är viktigt". Jaha? Vilket projekt? Gissningsleken är tydligen populär. 
Och så denna person. 
 Berlinmuren,jag har min teori om vad som menas men är  inte säker. 
Och "ogga". Något jag inte tyckt om är att blivit kallad oggig. Men imorse vaknade jag med ett leende. 
Och ja jag håller med, jag känner själv att jag är på väg i rätt riktning men tjurskalligheten tar jag med mig men nu i annat fokus. 



Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback