det där med killar och lite annat

Gårdagskvällen var intressant blandad. 
Efter att ha brottats klart med mitt projekt så stängde jag in mig i sovrummet långt bort från gapande fotbolls EM supportar som gastade på altanen. Ett glas vin och musik. Packade och messade med Micaela. 
Min bästa vän är inte som andra och det är väl mycket därför vi matchar så bra trots våra olikheter. Hon har aldrig kollat på fotboll. 
Plötsligt har vi en diskussion om vilka spelare som ser bra ut. 
"Tittar du inte?"
"Eh nej"
"Jag fattar ingenting vad de gör på plan men ögongodis finns det" 

Hon sa till mig en gång i tiden att jag skulle kunna hitta en snygg kille på en öde ö. Vilket förmodligen är helt sant men det känns som att hon tagit den rollen nu med tanke på vilka mess jag fått senaste veckorna samt vår citydag förra veckan. Första gången jag fått människan att sitta på en uteservering. Varför nu efter alla år? Vi lyckades hamna på första parkett till rånet mot rolexbutiken vid vår frukost och min madam ääääälskar poliser. Så i över en timme satt vi och diskuterade livets viktiga saker medan hon fluktade på poliser. 

Vi har roliga diskussioner. Vi är nog jäkligt spännande och oförutsägbara båda två och en aning gränslösa tillsammans. Vi har kul. 

Tillbaka till gårdagskvällen. 
Sverige åkte ur EM med huvudet före i sista stund. 
Nathanael tog det hårdast. Stackarn.
"Mot Ukraina. Jag är mållös"
"Det är inte Ukraina. Mållösa alltså"

Mitt lilla skämt uppskattades inte. 🤣
Idag har sorgen landat lite. Kanske för att någon längtar efter sin semesterkompis som han återförenas med imorgon. 
Frid  och fröjd. 

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback