grillkväll och 9kampen

Just ja. 
Har inte skrivit om grillkvällen i fredags och 9 kampen. 
Vi bjöd in brorsan och Linnea, Linneas föräldrar och  mamma och Thomas för grillkväll och den årliga kamptävlingen. Vi har 3 per år. 1 med ena granngänget, 1 med andra granngänget och 1 med min familj. 

Fick möblera om lite på altanen  och sätta dit ett extra bord men vi fick plats med gott utrymme. Totalt blev vi 10 personer. 

Hade gjort en potatislåda som jag hittat recept på. Mycket god. Olika sallader och kött och kyckling. 
Åt mat och pratade. Jag fick platsen bredvid Kerstin som är Linneas mamma. Jätterolig  lättsam kvinna att prata med som skrattade gott åt det mesta (kanske hade med vinet att göra) . 

9kampen flöt på utan större avbrott. Alltid nån som brukar dra ut på det. Vinsten gick till Marcus och Linnea och brorsan kom på delad 2a plats och Linneas pappa Tomas kom 3a. 
Våran Thomas. Han som sa att han skulle ro hem vandringspokalen? Ja han kom sist. 🤣 
"Jag kom inte sist jag kom först men från andra hållet". Det är min styvpappa det i ett nötskal. 🤣
Hade börjat mörkna när vi var klara. Kerstin och Tomas som var mitt i flyttkaos tackade för sig och åkte. Likaså mamma och Thomas. Kvar blev vi andra som satte oss och spelade 5 sekunder och exploding kittens.

Vid midnatt åkte även Linnea och brorsan hem. 

Jag ställde mig salongsberusad  och diskade brakdisk och lyssnade på newkids spelning från skansen. 

Livet på en pinne. 

Fr vänster Linneas föräldrar Tomas och Kerstin, min brorsa i vitt, min mamma med skrivblocket, Marcus mamma Eva i rosa, styvpappa Thomas i ljusblått,   Nathanael  i blått, Marcus i palm mundering och Linnea med bebismagen. 



Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback