drömmar och Gotland

Drömde en dröm i natt som hade en detalj som förvånade mig. Ett riktigt minne. 

En händelse från 2014

I Västerås. 

En person passerar mig och min kompis men missar oss. 
"Var inte det där din ******? 
"Jo"
"Varför sa du inte hej?"
"För att hon är död" 

Märkligt att det var invävt i en dröm om något och några helt andra. Kanske hade med nostalgin som min bästa väns mamma gav mig igår när hon rotat fram en bild på mig i sin mammas dödsbo. En bild tagen på Gotland i 15-16 års åldern. Min bästa väns mormor bodde på Gotland och jag har så många minnen därifrån. Dessa minnen kanske triggade igång andra minnen när jag skrev ett inlägg på Instagram med bilden jag fick igår. Ett inlägg riktat till min bästa vän och känslorna kring allt vi upplevt tillsammans under 32 års tid. 

Drömmar är lustiga ibland. Den här rätt så förståelig men ändå märklig. 

Och nej vi såg inget spöke mitt I stan den där dagen. Personen lever men är död för mig sedan 2004 då jag bestämde att jag var klar. Enough is enough.  



Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback