drama, paradis, höga höjder och loppis

Jag älskar att vara här på ön
 Det är paradiset. 
Men axeln och den geografiska närheten till blodsbanden stör lite. 
Min familj är så satans dramatisk och stundtals jävligt jobbiga och jag har inte ork för det och är inte mycket för drama så ja, att ha dem nära inpå sig är en utmaning. Ännu mer utmaning när man har ont och är trött. 
Och trots att jag backar så blir jag indragen. 
En badutflykt förra veckan blev det ett drama av. Jag var inte inblandad i vare sig badutflykt eller drama men blev ändå indragen. Jag fick nog. Har sedan hållt mig på avstånd. 

Imorgon ska vi åka och bada med grannarna. Brorsan med familj ska med. Jag har bjudit in dom. Med ett tydligt mål. Det gäller att planera för sig och se om sitt hus. Som jag skrev för några inlägg sedan att jag är bra på strategibrädspel. Är inte heller så pjåkig i verkliga strategi när det behövs. 

På tisdag är det planerat för en aktivitet på fastlandet med grannarna. Vi ska ge oss i kast med äventyrsparken. Det vill säga höghöjdsbanor och höghöjdshinder. 😱 good lord. Vi kommer alltså ha med oss barn i åldrarna 14 (2 st) , 11,10, 8 och 4. Jag måste ju minst klara höjderna som stortjejerna tar (10 och 8år) annars blir det skämskudde. 

Alltså morgonpromenaderna. Jag älskar det. 6.5-7 km varje morgon. Imorse en ny runda. Utan djur. Jag antar att jag stannar och pratwt med alla djur för mycket på kyrkrundan. Hästar, grisar och kor. Då måste man ju stanna och mysa. 

Gårdagen var så skön.
Loppisrunda med Eva. Korsord. Frågesport. Pizza och flera timmars kvällsläsning i sängen. N och M var ju på match uppe I Stockholm. Härlig dag. Vi hade mysigt. Gjorde också några roliga fynd. 



Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback