det är inte svårt att få tiden att gå....

Dagarna går fort. Sommarens vistelse på ön är snart slut. Nathanael kommer stanna i 2 veckor till hos mormor och morfar. 
Alltid med stort vemod man far hemåt. 
Som en skylt vi har hemma säger "livet är alltid bättre när jag är på öland" 
Det ligger något i det. 
Jag älskar den här ön. Den är mental balsam. 
Tyvärr blir det vissa "moln" då jag har både mamma och min brorsa lite för geografiskt nära härnere än vad jag känner mig avslappnad med. 

Idag har vi badat i koviken De andra paddlade kajak en lång stund så jag hade en lång härlig stund för mig själv på stranden. Jag hade telefontid med kirurgen så jag kunde inte bada förrän han ringt. Men efter samtalet blev det bad och även jag paddlade lite. 
Åkte över till stora rör som ligger ett stenkast från koviken. Anade att det skulle vara vågor där. Och om det var. Jag och Nathanael hade nog kunnat bada tills imorgon.  Vi älskar att bada och vi älskar vågor. 

Igår åt vi middag på ett lokalt hak. Fireside brewery. Ett litet matställe med eget ölbryggeri. Jag dricker inte öl men maten var god och det fanns annat att välja som dryck. 
Promenad hem. Kubb och kortspel med grannarna till sent. En del vin. Blev sent men var inte trött. Låg och läste till 02 tiden. 

Har gått 7.5 - 8 km varje morgon sedan vi kom ner hit. Så skönt. Har bytt runda och går genom rällaskogen nu istället. Imorse hade det plötsligt öppnat en loppis längs rutten. Tog en snabbtitt. Fyndade en karaff och ett tidningsställ att ha på väggen i stugan i äldre stil. Nathansel fick ett frågesportsspel om tvserien solsidan som han gillar. 
Rolig upptäckt. Sånt händer ju bara på landet. 

Har precis tittat på ett program om terrordådet i Norge. 10 år sedan. Minns när det hände. Då satt jag i samma soffa som jag satt i ikväll och förfärades över vad som rullade på nyheterna. Fruktansvärd händelse.
Rekommenderar boken året utan sommar. Den är tung men väldigt bra. 

Blir en tidig kväll här. Helt slut. 
Imorgon blir det grillkväll med mamma,Thomas, brorsan och Linnea och Linneas föräldrar. Sammanlagt 10 pers. Sådana träffar gör mig lätt trött. Ännu mer trött då man är på sin vakt.  
Men det blir nog bra. Om inte annat så är jag rutinerad i hur jag ska cirkulera för mental överlevnad. 




Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback