dagarna rullar

Idag var vi uppe i byxelkrok på norra Öland en sväng. Några timmar bara men helt perfekt utflykt i det tråkiga vädret. 
Lite dålig på att ta bilder den här semestern. Ska försöka bättra mig. 
Brorsan och Linnea var här ikväll. Vi spelade exploding kittens och black jack. 
Det sistnämnda dominerade den kvinnliga parten i. Jag var bara allmänt nöjd över att vinna över brorsan. Det är nästan alltid prestige när vi spelar och jag är inte ens en vinnarskalle. Jag är en av få i min närhet som spelar för att det är kul. Men mot brorsan då är det för att vinna 🤣 han har så jävla mycket syre jämt så det är skönt att dra åt tillförseln ibland. 

Dagarna smälter ihop härnere så minns knappt vad vi gjorde igår. Tror att vi var I Borgholm. Ja det var vi. Åt lunch på torget och jag fick äntligen min arabiska mat. Mumsigt.
Blev ett kvällsdopp i stora rör och spelkväll hos grannarna.spelade ett spel där man skulle gissa på före eller efter ett årtal man fick I spelstarten. Vi spelade i lag och mitt lag fick 1969 första rundan och 1994 andra rundan sen var det 10 olika händelser man skulle pricka in före eller efter det olika årtalen. Det var svårt men kul. Jag har rätt bra koll på årtal så det gick rätt så bra. 
Spelade även så klart exploding kittens men då hade mörkret fallit så det var svårt att se sista rundan. Drack vin och babblade lite också. 
Gick hem vid midnatt. Låg sen och lyssnade på fladdermössen som pep utanför innan jag somnade. 

Imorgon åker min knäppa familj upp till Stockholm för att äntligen gå på fotboll efter nästan 2 års uppehåll under pandemin. AIK har släppt biljetter så M tar med sig Nathanael upp för att kolla på matchen. De kör sedan ner igen samma dag. De är som sagt lite tokiga. Eller brinner för sin passion så de tycker att 94 mil tur och retur är värt det. De åker imorgon bitti och är åter i imorgon natt. De sover kanske kvar hemma över natten men känner jag mitt barn rätt så vill han vakna här på ön i övermorgon bitti. 

Jag stannar här. Jag tänker inte åka den tradiga vägen. Då är jag hellre kvar här och hittar på nåt med Eva. 

Lite sökords korsord  nu innan  sängdags. Perfekt rensa skallen aktivitet. 



Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback