skoltrötthet

Hade en så bra förmiddag. Riktigt bra. 
Kändes som att jag svävade fram. Efter lunch not so much. 
Fick mail från skolan. Ingen bra återkoppling. 
De vill att vi pratar med honom hemma. 
Han är så duktig i skolan och har lätt för de flesta ämnen..Det är matematiken och engelskan som bitvis är kämpig. I övrigt inga svårigheter. Men han är så skoltrött och i perioder depressiv. 
Han har fått bra anpassningar i skolan,har ett team som verkligen "sett" honom och vi har möte var 10e vecka där han själv får vara med och bestämma och uppdatera eventuella anpassningar som skulle göra det bra för honom..men motivationen finns inte.
I perioder i höstas gjorde han ett ryck och det slutade med bra terminsbetyg men dalarna var tuffa att ta sig igenom. 
Nu är det snart utv samtal för terminen och då lär det bli mer diskussioner om motivationen och skoltröttheten..
Jag förstår honom. Jag var galet skoltrött i högstadiet..och det är skolplikt. Det är en svår hantering. 

Till råga på allt detta som förnörkade eftermiddagen så är tvättmaskinen trasig. Och den är inte ens gammal..
Så nu är jag grinig. 



Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback