skogens djur

Fick nyss hjärtstopp i några sekunder. 
Skulle fylla på fågelhusen med frön på tomten och bakom gäststugan står 3 rådjur och äter på en buske. Tror vi blev lika rädda alla 4. 
Det är inte första gången rådjur skrämmer slag på mig. Säkert 4-5 gånger har de stått utanför ytterdörren och ätit på ett buskträd som står i sluttningen som har röda bär och man öppnar dörren och tror man är själv och nåt rör sig snabbt framför ögonen. Då vet man att man lever när pulsen ligger på 130. Men det är väl grejen med att ha skogstomt. Djuren. Har besök av katter, rådjur, småfåglar, skogsduvor, igelkottar, hundar,rävar,möss och falkar. Tänk den sommaren när jag satt vid köksbordet och såg nåt stort i ögonvrån och tittar ut på tomten och på Nathanael uppblåsbara poolkant sitter en jättestor falk! Jag tänkte att det var den poolen det men den klarade falkbesöket. Alla djuren har en sak gemensamt,de dricker alla vatten ur trädgårdsdammen trots att jag ställt ut byttor med vatten. 
Lämnade aldrig mina katter ute obevakade på tomten. Katter i området hade blivit attackerade av falkar och två kattungar försvunnit. Även räven har också skördat kattliv. Det är en stor räv som går i området på vintrarna. Jag mötte honom ofta i början av förra året när jag började tidiga pass. Han stannade alltid och tittade mig rakt i ögonen och sen gjorde han ett hundliknande ylande och lunkade iväg. Jättevacker Men såg så ledsen ut. Det beklämde mig. 

Har lite att ordna med idag innan Det är dags att bege mig in och hämta Nathanael. Han är på väg hem nu. Han börjar skolan först på tisdag så han har några extra jullovsdagar hemma. 

Jag börjar jobba igen på lördag. ledig på schema annars hade jag börjat idag. Känns bra. Skönt med rutiner igen. 
Men det har varit en blandning av nytta och nöje denna tid. Fått mycket gjort som skjutits framåt hela tiden men även haft det bra med nöjen och tid för hobbys. 

Under water hette filmen som jag skrev om häromdagen. Se den inte om ni lider av klaustrofobi eller hydrofobi. 



Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback