ljusare tider med mera

Det snöar ute. Känns fint. Härligt med lite ljus. Men har ni märkt att man redan nu kan märks av att vi vänt mot ljusare tider?det är inte längre becksvart klockan 15. 

Jag mår bättre. Kan äta normala saker igen som jag gillar utan att få kväljningar. Inte allt än men mycket. Hade en tuff söndag. Jag sov i perioder under hela dagen. Var ut på två promenader,resten av dagen hemma. Ganska skönt. jag återhämtade mig bra under alla sammalagda sömntimmar. 
Fortfarande mosig men mycket mera ork idag. 

Via en dröm jag hade nångång tidigt imorse så kom jag att tänka på en rolig helg i Stockholm som 16åring  och det i sin tur gjorde att jag blev påmind om en fantastisk platta. En platta av ett band vi såg live den helgen år 2000. Hade inte lyssnat på den plattan på säkert 13-14 år. Den plattan har gått varm här på morgonen och favoritlåtarna satt utantill än. 
Plattan heter among the suns och bandet heter Brainstorm. 
Ett lettiskt band. Lite speciella men väldigt bra. 


På torsdag ska jag åka in till stan och möta Nathanael som kommer hem från Öland med silverlinjen 
Han åkte silverlinjen första gången ensam höstlovet 2019. Gick hur bra som helst och gör än. Silverlinjen går från norra Öland till Stockholm med ett rast stopp i ringarum söder om Söderköping. Bästa av allt för oss är att den stannar i rälla där vi har stugan så det är nära för mamma och Thomas att lämna och hämta honom där. Trygga resor och med bara ett stopp och chaufförerna har bra koll på barn som åker utan vuxen  så det är ingen risk att nån glöms i ringarum. 
Längtar efter honom nu. Skönt med tid i från varandra. Nyttigt att sakna och längta. Han har det också väldigt roligt därnere så han längtar nog inte lika mycket men det är okej. 
Igår härjade han i bakgrunden med min brorsa och Thomas så jag hörde knappt vad mamma sa. 
Trots att jag och min bror inte är nära varandra eller har en så bra relation så glädjs jag över att vi är så engagerade i varandras barn. 

Jag har suttit och läst korsord en stund här innan jag började skriva detta inlägg.  Måste hålla tankeverksamheten igång. Snart dags att återgå till jobbet nu när jag är piggare och då kan inte hjärnan ha enbart gått på sparlåga. 
Men vad skönt det varit i helgen. Min tankeverksamhet är ständigt igång och jag får sällan vila i från mina egna tankar men i helgen har jag faktiskt gjort det. Man måste även vila från sig själv ibland också inte bara sina nära och kära. 

Fick en snapchat video från min bästa vän imorse. Herregud vad jag saknar henne. Ett halvår sedan vi sågs redan. Och då hade vi inte setts på ett år pga pandemi och krockande jobb osv. 
Det är väl en av få saker jag saknar med Västerås. Att bara kunna cykla iväg och träffas när man vill. Eller spontan ses över en kopp kaffe i mitt eller hennes kök. Oftast mitt eftersom hon jobbade (och gör fortfarande) på viksäng. Jag saknar hennes mamma också mycket. De är också min familj och har varit i 32 år. 






Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback