träning och utv samtal

Tjurskalliga jag har tränat idag. Mest underkropp men även lite överkropp. Det kanske jag får lida över i kväll dock då jag avvek från rehabprogrammet. 
Vet inte vem jag försökte straffa riktigt med det valet dock. 🙂
 
i eftermiddag väntar utvecklingsamtal med Nathanael. Halvtidsbedömningarna har redan kommit in och det ser hyfsat ut. Det är ett par ämnen som han inte når målen i. Ämnen han normalt sett har lätt för så är övertygad om att skoltröttheten påverkar detta. Han har däremot klättrat i vissa ämnen som tidigare upplevts som svåra. Intressant utveckling. 
Har dock ett och annat att säga på mötet idag. Framför allt så måste engelska undervisningen diskuteras. 
Hans klass hade ingen engelska undervisning alls under höstterminen pga att läraren blev långtidssjukskriven. De hade olika vikarier varje vecka och ingen skriftlig planering vilket gjorde att de kollade på film hela terminen på engelskan. 
Nu har det sedan vårterminens start fått en ny lärare i engelska men en lärare som inte kan förklara på svenska vad de ska göra eller när de behöver hjälp. De har heller inga böcker än då det är "under inköp". 
Vi har båda två varit i kontakt med rektorn om hur de ska rädda klassens förlorade termin så att de får ta igen de som övriga årskurs 7 har genomfört i detta kärnämne som de ska ha nationella prov i. 
Han svarade med ett mail som inte besvarade frågan. 
Så idag ska det levereras svar annars får nästa steg bli en trappa upp. 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback