katastroftänk

Rest in peace vår tvättmaskin känner sig spontant när jag ser den nermonterad i väldigt många delar. 
teknikern säger inte så mycket. Hummar och muttrar. Jag blir stressad när han gräver och skruvar när maskinen är på. Står med telefonen i handen redo att ringa 112. 
När det gäller elektriska apparater så är jag väldigt nojig. Speciellt apparater som har med vatten att göra..nu har jag trippat på tå här och nojat över olika scenarier. 

Till mitt försvar så är incidenten från hösten 2019 färskt i mitt minne när vi installerade nytt larm..Fy fasen. Vet inte vem som var mest chockad. Jag eller den stackars installatören. För er som inte vet  så råkade larmkillen installera brandlarmet som ingick i nya larmanordningen rakt upp i ett radiatorrör som så sprang läck. Det började med ett gallskrik (han skrek) och några droppar vatten till ett inferno av vatten som kom från tak och väggar. Minns nästan ingenting. Jag fick sådan blackout. Hade tydligen ringt och skrikit hysteriskt till M att han måste hem och rädda situationen för jag klarade inte mer och det var vatten i halva huset. Han satt på jobbet och fattade absolut ingenting vad vatten hade med larmet att göra. Kaos. 
Vilken dag det var. Jag var sedan hemma själv hela helgen då de andra var på klassresa med en stor  brummande fläkt som höll mig vaken första dygnen innan jag vande mig.
Inget ont som inte för nåt gott med sig. Fick nytt fint golv i hallen.

Så ja lite anledning har jag att noja..



Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback