upptäcktsfärd och tacksamhet

Haft en fin eftermiddag och kväll i Uppsala

Det är en vacker stad med mycket historia. Precis som jag gillar. 
Efter att ha skilts från mitt sällskap efter middagen så tog jag mig runt i stan. Uppför backarna till slottet och domkyrkan och Carolina rediviva. Botaniska trädgården osv. 
Vackert. Gått längs med fyrisån och rensat huvudet på tankar. Behövde det verkligen. 
Satte mig ner med ett glas vin och blev fruktansvärt bestört över vad nyheterna kablar ut från Kabul. Fruktansvärda bilder. Ingen förtjänar att vara så desperat att fly sitt land så man försöker att lifta utanpå ett flygplan! 
Fy. Fick ångest. Det går inte att föreställa sig att bo länder styrda av diktatorer eller gerillan. 

Jag skulle säga att jag är bra på att känna tacksamhet för det jag har och för livet men ibland blir man extra tacksam. Ikväll är en sådan kväll. 

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback