sköldpadda!

Herregud. Dagen fick en vändning. 
Hittade en sköldpadda precis på tomtgränsen.. en målad sköldpadda! Vem gör så? Såg att nån lagt ut den i grannsamverkansgruppen i somras då den siktat på vår gata men tog för givet att den kommit till rätta. 
Stressad stackare. Hur länge har den varit ute? Jag blir hysteriskt förbannad över folk som skaffar djur och inte tar hand om dom. 
Ringt runt. Djurambulansen tar ej emot den typen av djur. De hänvisade till skansen. Skansen hänvisade till polisen och nu väntar jag på att de ska ringa. Vad gör jag nu? Kan ju inte bara lämna den åt sitt öde. Den har fått mat och ett litet hus. Lagt en korg på sidan med vaxduk över i skydd mot ösregnet. Den kan gå i och ur. Vill vakta den tills polisen här av sig. Så nu sitter jag här....




Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback