Henok

Vilken dag. Mycket fokus på sköldpadda. 
Han är en rysk stäppsköldpadda och är enligt hållning av svans just en Han. 
Så han går under arbetsnamnet Henok Skalman. 
Henok efter AIK spelaren Henok Goitom. 
Han sover nu gott inne hos Nathanael efter att nästan rivit hela akvariet under dagen. 

Det jag fått fram idag. 
Han hittades på vår gata i mitten av juli. 
En familj på vår gård har tagit hand om den sedan dess. 
Igår rymde Han.
Han bodde i en papplåda och hade gjort hål och tagit sig ut. 
De vet om att vi har honom nu. Har inte pratat med föräldrarna än..
En person borde i området kontaktade mig p Facebook då hon sett min post i grannsamverkangruppen
Hon erbjöd Henok ett hem då hon redan har en sköldpadda och allt Han behöver. 
Hon är bortrest men kommer hem i veckan. 
Så Henok bor hos oss tills dess. 
Henok kommer få det bättre hos någon som vet vad hon gör. Där han får rätt miljö och viktiga materiella saker som exempelvis rätt bur och uvb lampa för att må bra. Han får dessutom en kompis vilket är bra för rasen och kommer att få gå ute i inhägnad på sommaren. 
Han behöver också en check up hos veterinär då ingen vet hur länge han gått ute. 
Familjen på vår gård kommer inte kunna ge honom allt det där. Det vet jag redan innan  jag pratat med föräldrarna. Så därför blir det nu som det blir med Henoks bästa i tanken. 




Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback