cellprov och covidtest

Nu på morgonen var jag iväg och tog cellprov. Blev egentligen kallad förra året men pga covid så blev det förflyttat. 
På vägen dit mötte jag Henoks matte som var ute med sina hundar. 
Hon berättade att Henok blivit lugn och har slutat att hetsäta och kommer fram och hälsar vid burkanten. Så härligt.
De flyttar till landet senare i år och kommer att få en utegård med tak så de kan gå ute på somrarna. Henok och nya kompisen fru Johnsen. 

I fredags fick vi mail att det går covid på nathanaels skola och att han är en av dom elever som varit i kontakt med den smittade. 
Naturligtvis är han sjuk nu så idag ska vi till infektionsmottagningen på vårdcentralen och ta covidtest på honom. 
Och ja, jag ringde och kollade att jag kunde komma och ta cellprov under rådande situation i hemmet. . Inga symtom på mig och jag bar munskydd. 

Håller tummarna att det inte är covid. 

Mitt tjejdygn imorgon  på landet ligger i riskzonen. Anette är vaccinerad och vi har möjligheten att göra dygnet covidsäkert då vi kan sova i varsin stuga (hon har två stugor på tomten) och sitta utomhus vilket vi alltid ändå gör varje gång.  Så vi får se hur vi gör. 
Shopping i Norrtälje på onsdag blir dock inställt av säkerhetsskäl. 

Kan tillägga att Nathanael mår hyfsat bra. Han är inte däckad men väldigt förkyld och har hosta. Så om det är covid så är det hittills under kontroll. 




Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback