silverlinjen och covidtest

Tillbaka till riktiga verkligheten. Nathanael är hemma igen. Hämtade honom igår kväll vid 22 tiden när han kom med silverlinjen från Öland. 
Idag börjar skolan igen. 
Har jag berättat om silverlinjen?osäker. 
Kan dra det lite kort. Silverlinjen är en busslinje som trafikerar Stockholm- Öland 
Ett raststopp i ringarum söder om Söderköping. Tryggt och säkert för barn att åka ensamma då det är väldigt liten risk att komma bort..
Vi har dessutom lyxen att bussen har en av sina öländska stopp i Rälla. Ungefär 150 meter från stugan och 1.3 mil från mamma och Thomas så det är perfekt. Nathanael åkte första gången själv på höstlovet 2019. 
Har sedan åkt flera gånger. 
En perfekt lösning när han vill stanna på sina lov som nu efter påskhelgen exempelvis..

Eftersom jag varit snorig i helgen och haft en feber som kommit och gått och inte mått på topp så ska jag covid testas idag. Får ett hemtest under dagen. 
Med tanke på mitt jobb så är det lika bra att ta det säkra före det osäkra. 
Är ledig på schemat idag så behöver inte ta ut sjukdag idag iallafall.

 


Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback