sångskal

"Du borde sjunga på smule" 

Jag visste vad smule var. Det är en sångapp där man kan sjunga själv eller sjunga ihop med andra och posta. 

Jättekul. Skulle gärna göra. Men nej. 

Varför? 
Jag känner mig som mest naken när jag sjunger. Exponerad. Jag sjunger med känslor. Det är något intimt. 
Jag är inte där än att ta det steget. 
Jag tycker själv också att jag sjunger hellre än bra. Jag tycker det är roligt men är långt ifrån proffs. 

Kan perfektionen ligga mig i fatet?mina höga krav på mig själv? Absolut. 
Just det höga kraven är något som jag jobbat med länge. Blivit så mycket bättre men det kanske fortfarande spelar en roll i diskussioner som denna. 

Jag har skrivit här förut att jag sjunger på jobbet ofta och gärna. Gör mig inte så mycket om mina kollegor hör. 
Men en incident häromdagen gjorde mig lite obekväm. Jag sjöng tillsammans med en av mina damer som jag hjälpte upp ur sängen. Dörren var stängd..Vi sjunger tryggare kan ingen vara. Plötsligt hör jag min kollega "åh du sjunger mycket fint. Fin röst" 
Hon hade kommit in utan att jag hörde det. 
Jag blev så obekväm. 
Jag var inte beredd på att någon annan hörde vilket överraskade mig. 

kanske något att jobba med mig själv med. Komma ut ur mitt sångskal. Haha. 
En dag kanske. En dag. 


Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback