projekt och paradise lost

Har precis beställt lite material till ett projekt som jag ska syssla med under min sjukskrivning efter operationen. Ett av få projekt som jag kommer kunna klara av att utföra. Kanske inte lika snabbt som jag skulle kunna men jag kommer kunna pyssla med det. Ser fram emot det. Det är något som jag haft i huvudet länge. 
Så idag kompletterade jag det som jag saknade i materialväg. 

Jag har snöat in just nu på ett ämne som intresserar mig. Ett rättsfall i USA som är anmärkningsvärt. 
The West memphis Three. 
Finns fantastiska dokumentärer på hbo att se. Dokumentärfilmare började filma från första stund 1993 och har sedan gjort 2 uppföljningar och följt fallet kontinuerligt. 
Fallet är verkligen märkligt. 
Utan fastställande bevis så dömdes 3 ungdomar för mord på tre 8åringar. Två dömdes till livstid och en till döden. 
Fallet är verkligen intressant och slutuppgörandet är fruktansvärt illa skött. Hela processen är illa skött av det amerikanska rättsväsendet. 

Rekommenderar verkligen paradise lost. Del 1-3. 


Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback