Godmorgon

Godmorgon. 
Igår var en jobbig dag. 
Bökigt på jobbet med många saker att göra på sidan av det vanliga dagliga. 
Hade sovit så dåligt natten till igår också så var ganska trött när jag åkte hem. 
Väl hemma så stökade jag undan det jag behövde göra sen blev det inte så mycket mer. 
Den här tröttheten som övermannar mig i perioder är tuff. Det är inte jag och jag känner inte igen mig själv vilket är jobbigt. 
Men men det blir förhoppningsvis bättre. 

Har nu långledig helg. Ska jobba en del utomhus. Måla klart balkongen. Börja bygga staket på utbyggnaden m.m. 
Har lovat Nathanael att vi ska baka bröd också så måste spåna på recept. 
Ska försöka vila och ladda upp energi för nästa vecka är min tuffa vecka på schemat. Jobbar alla dagar förutom torsdag. Så 6 dagars alltså. Den är slitig som den är men ännu mer när kroppen inte är hel. 

Igår kom min chef och frågade om jag kunde ta mig an ytterligare en post. Jag är redan kvalitetssamordnare och hygienombud. Nu ville hon att jag ska vara skyddsombud på det. För det går "hand i hand" med kvalitesarbetet som jag redan är involverad i. Jag sa inte ja. Jag sa att jag vill ha papper med tydliga konkreta beskrivningar över vad posten innebär. Så får se. I och med att jag fått en extra kontaktperson (vi ska ha 2 var) då min kollega gick över på nattrad och jag har redan 2 större poster så är det inte ett självklart ja. Först och främst måste jag ha fullt fokus på mina numera 3 kontaktpersoner. Deras dokumentation och genomförandeplaner, kontakt med anhöriga, kvalitetstimmar varje vecka med respektive dam och ansvar för deras lägenheter. 
Så det blir att fundera innan jag återkommer med besked. 
Tiden ska räcka och jag känner att jag först och främst är där för våra 8 boende. Men visst är det kul med andra ansvarsområden och chans att utvecklas men då ska tid finnas och chans till att bli utsatt ur tjänst utan att det drabbar kollegan för dagen eller boenden. 




Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback