fisk eller orm?

Okej. Till frågan. Är ålar mer lik fisk eller en orm? Ja jag vet att de är fisk till arten men utseendet då? 
Vad säger ni? 
Jag är livrädd för ålar för att de påminner mig om ormar. Usch. Jag gillar heller inte djupt vatten så att möta ålar i vatten är ett skräckscenario. Har inte mött ålar på direkt nära håll. Men på en snorklingstur i röda havet utanför ön mahmya så snorklade vi runt ett stort rev. Jag och Eva vek av mot höger och de andra till vänster. Ploppade ut alla möjliga fiskar ur hålorna i revet som vi tittade på. Plötsligt fladdrar två stora ålar ut ur ett hål. Herregud. Eva var närmast och såg dom först så jag ser henne panikvända och simma bort från revet. Jag var tätt bakom när jag såg vad det var hon simmade bort från. Tur simning sitter i ryggmärgen för annars hade jag sjunkit som en sten av rädslan. Vi var ju mitt ute i havet och det var vråldjupt. Men jag tog mig ut igen. Inte lika nära men jag gjorde det. 

Så det var min lilla story om mötet med ålar. 

Vad säger ni? Ser dem ut om en fisk eller orm? 



Kommentarer
Postat av: Anonym

O R M

2021-04-09 @ 15:08:13

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback