bra kväll och hjärntvätt.

Vad roligt det var idag. Visserligen bara uppstart och mest information men känner mig så motiverad att jobba med detta igen. 
Kvällen gick raketsnabbt också. 
Men jag skulle ljuga om jag sa det inte ska bli skönt att vila imorgon. Om inte annat så behöver min axel det. Vänster känns hyfsad idag. Höger inte så hyfsad. 

Något som intresserar mig är hur yttre faktorer kan påverka psyket. Exempelvis hur hjärntvätt kan uppstå. 
Har kollat på den fantastiskt välgjorda dokumentärserien Knutby- i blind tro samt uppdrag gransknings dokumentär om samma ämne. Fascinerande men läskigt. 
Såg även en dokumentär om folkets tempel med Jim Jones som ledare och sekten begick massjälvmord. Också intressant men fruktansvärt så klart. 

Tipsa hjärna om annat material i temat hjärntvätt/psykiska effekter. 


Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback