att jaga svar

Jag har genom åren fokuserat mina tankar till frågor om varför. Letat mina svar. Många svar har jag hittat och sedan fokuserat på varför i svaren.
Hoppats på att svaren ska ge mig sinnesro i ämnet. 
Det har det som oftast inte. 
Började sakta att tänka om. Fokusera om. 
Minimera fokus på svaren. Titta på situationen/ämnet. Processa det. Bestämma vad jag ska göra utav det. Hitta acceptans. 

Verkligen inte lätt och inget man gör över en natt. Men jag måste säga att efter jag minimerade mitt fokus på varför så har jag  hittat ett helt annat lugn hos mig själv och en helt annan "jag "  att bemöta förändringar ( som är något som jag har svårt för) 
Är fortfarande nyfiken som person så svar kommer alltid att intressera mig. Dock på ett annat plan. 
Lite flumigt inlägg så här en sen söndagsförmiddag kan tyckas. Men det är jag i ett nötskal. Välkomna till mitt huvud. 😁



Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback