Mitten av oktober

Halva oktober har gått. Vilket härligt väder idag. Lite halvkrispigt men solen lyser. 
Sov bort halva morgonen. Sov totalt 12 timmar nästan. Så vaknade så där härligt groggy och hade svårt att komma ur dvalan. Men jag kom igång tillslut. 
Ska snart ner till rehab för akupunktur i arm och axel. Tänker ta mig en lång promenad tillbaka efter det. Jag skulle behöva kratta barr i trädgården men det får vänta tills armen är bättre. Nackdelen med skogstomt är tonvis med barr. Inte kul. 
 
Inne i ett Johan Falk maraton på kvällarna. Sett alla för länge sedan men funkar att se om. Precis som med Beck filmerna. Jag gillar kriminalar serier i perioder. 
Ett nytt avnitt har släppts i min favoritpodd också men det sparar jag lite på. I slutklämmen på min ljudbok nu så börjar med att avsluta den. Handlar om stalking, ett ämne som jag tycker är intressant men också lite skämmande. 
 
Måste planera lite inför nästa helg också. mat, bak osv. Mamma och Thomas kommer upp från öland för att fira Nathanael och lördagen är det familjekalas då kommer även Eva och eventuellt Annelie (min morbrors exfru) och mina kusiner Fanny och Clara. Är man utbildad konditor så förväntar sig oftast de flesta ett hembakt kalasbord. Så det blir väl så även i år. Tidigare år har jag vetat långt innan vad det blir men inte i år. Måste scrolla runt efter förslag. 
Man kan ju tycka att man ska fråga födelsedagsbarnet i frågan men jag råkar ha ett barn som inte gillar bakverk speciellt mycket, inte heller godis. Kanelbullar, smultronkakor, vaniljglass och en sorts chips är det som fungerar. Fram till för bara något år sedan var det endast det två första alternativen som fungerade och godisnappar men det har han tappat lite då de oftast är kvar efter helgen. 
Så jag skulle vilja påstå att jag har fritt spelrum i temat. 
 
Oj klockan tickade på. 
 
dags att bege mig mot rehab..

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback