Alla helgona

Alla helgons helg. 
Egentligen inte en så stor helg för mig. Inte för att jag glömt dom som inte längre lever. Snarare tvärtom. De finns med mig. Jag tänker på dom ofta och vissa varje dag. Men vi brukar ändå tända ljus denna helg i lunden. 
Jag har inte varit i "mina" lundar sedan förra året. Jag har tänkt att åka nu när jag ska till Västerås i slutet av november. Pappa ligger dessvärre i Surahammar men tanken är att ta mig dit med. 
Imorgon blir det lunden i Sundbyberg. Kommer sen sätta ljus hemma för övriga som inte ligger där. 
 
Tittade på Viasat history nyss. Dokumentär om pyramiderna i Egypten. Sett säkert 50 olika men den här hade jag inte sett. Blir så fascinerad.
Satt och bläddrade igenom alla bilder därifrån häromdagen..älskar porträtt och skojbilderna som guiden tog uppe på dynerna framför alla pyramiderna. En bild på Nathanael när han hoppar och bilden har fångat honom i luften framför pyramiderna är så häftig. Min absoluta favorit. 
Också en bild på Nathanael ute i röda havet när vi snorklade från en båt en bit utanför paradisön mahmya är en favorit. Han ser så liten ut i sin våtdräkt omgiven av enbart massa turkost vatten. Det är nåt med den bilden som tilltalar mig. 
 
På tal om nåt helt annat. 
Jag och Nathanael är ju riktiga Astrid Lindgren nördar som jag nämnt tidigare. 
Normalt sätt så gör jag egna mallar till pepparkakshusen vi gör till jul men i år hittade jag färdiga mallar till villa villekulla som jag köpte. Nathanael kommer bli glad. Det ska ju dekorera knasigt när det är dags. Precis i pippis  stil. 
 
Gett mig på ett hobbyprojekt som utmanar mig mentalt. Helt perfekt. Jag älskar ju att utmanas mentalt. Både i samtal och sysslor. Ser fram emot att se detta projekt växa. Får se om jag delar med mig längs vägen eller väntar till slutresultatet. 
 
 
 
Från pappas lund förra året. ❤
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback