Vilken kväll/natt

Är så trött. Idag blir det inte många knop gjorda. 
Kom hem sent inatt eller tidigt imorse beroende på hur man ser det från akuten. 
Det var lååååånga timmar där trots ljudbok som fick tiden att gå lite snabbare. Det var svårt att koppla av. Larm som gick hela tiden och ambulanser som rullade in. Folk gick förbi konstant och personal som stod i grupper och pratade högt om USA valet. Min yrsel och katastrofala huvudvärk gjorde mig nog lite känsligare än vanligt. 
Kort sammanfattning av gårdagens resultat. 
Remitterad för ultraljud av halsen för att kolla sköldkörteln och remitterad för att.göra 24 h EKG. 
Det här jag gjort en gång innan för ca 8 år sedan ( då var det pga stress när jag sprang in i väggen) så jag vet vad det går ut på. Läkaren misstänkte en cysta på skäldkörteln. "Men du behöver inte oroa dig"..eh nehe.
Hormonnivåerna i körteln såg bra ut. Likaså nåt blodprov som skulle visa om hjärtat var ansträngt. Alltid nåt. 
En dement kvinna kom in med ambulans. De lämnade henne obevakad så hon började vandra runt till andras sängar och bad alla om hjälp. Tog henne i handen och ledde tillbaka henne till sin säng och förklarade på ett sätt som man är van vid på jobbet var och varför hon var där och att en snäll doktor kommer snart. Hon letade efter sin mamma och sin nalle lät det som hon sa. 
Det borde allmän läras ut med om demens i allmänheten. Det är alldeles för stor okunskap. Den lilla tanten hade lika gärna kunnat gått ut genom ambulansinfarten och försvunnit..hemskt. 
 
Ja det var kvällen och natten på akuten det. Sov till 11. Nathanael fortfarande hemma men kan nog gå imorgon till skolan. Vi ska plugga matte i eftermiddag och spela monopol efter önskemål. 
 
Solen lyser. Det behövde jag. 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback