smokie och mormor

I min familj så har vi under min uppväxt varit väldigt förtjusta i smokie.
Min mamma,styvpappa och mormor har alla spelat smokie så deras låtar är verkligen barndomsminnen för mig. Precis som tidigare nämnda så gillar jag smokie och idag är det deras låtar som går runt här hemma. 
Jag har en favoritlåt som heter I feel love. Den är så fin. 

För 10 år sedan var vi på dagskryssning jag,mamma och min mormor. Med på båten var flera av min mormors fd kollegor och andra bekanta så det var en trevlig dag. Min mormor var lite glad i hatten efter ett tag och när det var dags att önska låtar att lägga i en urna så var hon tveklöst bestämd. 
living next door to Alice. 
Hennes lapp blev först dragen i dragningen. Hennes ansiktsuttryck. Jag glömmer det aldrig. Helt underbart. 
Låten i sig var en låt som hennes förstfödda barn tyckte om också. Men som gick bort vid 21 års ålder då han blev bragd om livet. Så jag kan tänka mig att låten betydde lite mer extra för henne än oss andra smokiefans. 

Helt fantastisk dag som jag kommer ta med mig genom livet. 

Bild från dagskryssningen 2010. Jag och min älskade mormor ❤

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback