slagsmål och jobbhelg.

Vaknade kl 06 av världens kattslagsmål utanför. Vi flög upp allihopa inklusive kissen. 
Såg en katt men den andra syntes inte till. 
Vår föredetta granne som flyttat några gator ner saknar sin katt sedan ett par dagar som brukar hänga uppe hos oss men han har inte synts till. Hans husse skrev till mig på Messenger igår och undrade om vi sett honom uppe hos oss. 
Fick svara på morgonen att det har vi inte men att han möjligen fick pisk tidigt imorse. 
Kunde inte somna om efter det..

Idag ska vi till ortopeden Nathanael och jag. Ska diskurera ortopediska inlägg i skorna för att minimera problemen han har med sina fötter. 

Sen jobb. Jobbhelg står inför dörren. Den bättre av mina två jobbhelger. 
Ikväll 14:30-20
Imorgon 08-21
Söndag 07-20
Måndag ledig. 


Min andra jobbhelg 
fredag 15:30-21
Lö  07-20
Sö 08-21
Må 08-15:30

Den måndagen är man inte sitt mest pigga jag och heller inte sitt bästa jag kan jag lova..
Jag tycker det är galet att man jobba två sådana mastodont pass på raken. Ett kan jag köpa  men två på raken är tufft. 
Men jag är ändå så nöjd med att inte jobba varannan helg som jag gjorde på mitt förra jobb i många år. 

Jag hoppas helgen blir lugn. Om inte annat för min axels skull. 
Spänningar i kroppen att jobba i den svåra situation vi hamnat  i. Varit i den förr med 4 boende samtidigt. Vi inom äldrevården har inte samma verktyg och tillgång till snabba lösningar i kritiska situationer  (lugnande injektioner exempelvis) som man har inom psykiatriska  vården. 
Det är tufft. 

Frukostdags. Kissen snarkar här bredvid. Barnet snart på väg till skolan..




Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback