Sjukstuga och utbrott

Idag har det varit sjukstuga hemma..Nathanael kom hem snorig igår och är nu förkyld med feber. Så idag spenderade vi större delen av eftermiddagen i soffan. Ganska så skönt när det stormar ute. Vaknade flera gånger inatt av blåsten.. kändes som hela huset skakade. Fick plocka lite saker på tomten som blåst iväg. 
 
Vi kollade flera avsnitt av en av mina banrdomsfavoriter den vita stenen. Tog två promenader och kollade på Youtube klipp som Nathanael gillar. 
Mitt i ett avsnitt så blir det kaos. 
Han Får en film på Snapchat av en klasskompis där flera i hans klass spelar fotboll med en sak ur hans skåp i skolan. Alltså en privat ägodel. 
Det hela blir en jättegrej och innan den är utredd så blir det några missförstånd längs vägen. Jag var så vansinnigt arg och är fortfarande. Hörde av mig till skolan direkt och de var snabba med att agera. Det är ju verkligen inte ett okej agerande att ta någons sak, använda som fotboll och sen filma det och skicka till vederbörande som äger saken..Det är utstuderat och elakt. 
Nathanaels kompis kom förbi med Nathanales ägodel och berättade vad som hänt..Han berättade då också varför han inte kunde stoppa det. 
Jag stod mållös och bara gapade. 
Han hade blivit utsatt precis innan för något som är en trend bland ungdomar.idag som kallas dajming..och kunde därför inte agera då han hade ont..
Kompisen berättade för mig hur allt startat,vilka som gjort vad och sen vad den där trenden går ut på. 
Orkar inte ens gå in på det nu. Ni får googla eller om jag orkar ta det längre fram. 
Sjukt är det och man blir brutalt mållös. 
Denna känslostorm ( jag var rejält förbannad) sög musten ur den lilla energi jag hade. Vi tog en tredje promenad innan maten för att kvicka till. Kvällen har varit lugn. Lyssnat på ljudbok och vikt massa tvätt. 
 
Imorgon måste jag till Ns skola och byta lås på skåpet och ringa några samtal bland annat. Nathanael.blir hemma imorgon med..

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback