Näthat

Jag läste ett blogginlägg som en bekant till mig skrivit. 
Hon skrev om det näthat hon får ta emot på sin blogg och sociala medier. 
Näthat är galet utbrett i dag och händer redan i tidig ålder. Nätmobbningen är jättestor. Det är fruktansvärt. 
Det är så lätt för folk att sitta bakom sina skärmar och tycka en massa saker och kasta skit på andra men hur många står för samma åsikter öppet? Inte många. 
Det är tyvärr en av nackdelarna med den Internetvärld som vi lever i dag. 
Folk får hatstormar på sig för alla möjliga saker..
Om vi ska gå tillbaka till min bekants inlägg så skriver hon om näthatet hon får angående sin relation med en 23 år äldre man. 
Hon träffade en man via sitt jobb, de fann varandra och är nu ett par sedan några år tillbaka. 
De har lever precis som vilken  relation som helst.  Har hus och hund,reser, umgås med vänner etc. 
Men ändå från start så får hon massor med gliringar och näthat. Måste vara oerhört påfrestande..dels näthatet med alla elaka kommentarer men även folks  behov av att kommentera ens liv och livsval. 
Den här tjejen är 37 år och hennes sambo 60. 
I min värld så har kärlek inte med ålder att göra. Inte vänskap heller
Du kan känna dig betydligt själsligt närmare nån som är betydligt yngre eller äldre än dig själv än med majoriteten av jämnåriga. Inget konstigt med det. Sen finns det såklart vissa extrema gränser såklart som inte är okej. 
Folk tycker för mycket om saker de inte har med att göra och är så rädda för att sticka ut utanför normen och det "normala" och måste då racka ner på andra som funnit sin lycka utanför samhällets normer.
Det är lågt
Kärlek är kärlek. 62 ,46, 25. Vad spelar det för roll?
Låt kärleken flöda. Eller ska ni börja näthata därute nu? 
 
Ps:min bekant har ok:at mitt inlägg. 

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback